Home
Wirenet Communications

XT – 9

Οχήματα κινούμενα με θετική προώθηση
Δισκοπλάνο ΙΙ

ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

1.

Θάλαμος πληρώματος

2.

Κινητήρας jet

3.

Κινητήρας jet για την προώθηση του σκάφους

4.

Αεραγωγός ατμοσφαιρικού αέρα

5.

Σύστημα προσγείωσης

6.

Έξοδος καυσαερίων του κινητήρα jet (2)

7.

Πτέρυγες με ailerons

8.

Πηδάλιο διευθύνσεως

9.

Χώρος επιβατών ή εμπορευμάτων

10.

Άτρακτος του σκάφους, δισκοειδούς μορφής

11.

Σταθεροποιητική κατακόρυφη πτέρυγα

12.

Πτέρυγα με μορφή κυκλικού δακτυλίου

13.

Ράβδοι στήριξης κυκλικής πτέρυγας (12)

Α.

Άνωση του σκάφους

14.

Σταθεροποιητικά πτερύγια

15

Πηδάλια ύψους – βάθους

16.

Βλέπε (17), (18) όπως στη XT – 8

Σημείωση: Το Δισκοπλάνο ΙΙ έχει άτρακτο δισκοειδούς ή ελλειπτικού σχήματος.

σχ. XT – 9

Copyright 2008: Christos A. Tsolkas

ΣΧΟΛΙΟ

Τα οχήματα τα οποία κινούνται με θετική προώθηση, ήτοι με κινητήρες θετικής προώθησης τύπου Α ή Β στο άνω μέρος του οχήματος δημιουργείται πάντοτε υποπίεση και στο κάτω μέρος του οχήματος υπερπίεση.
Η διαφορά αυτή ΔΡ των δύο πιέσεων (υποπίεσης και υπερπίεσης) δημιουργούν την άντωση του οχήματος η οποία είναι αντίθετη με το βάρος του οχήματος, με αποτέλεσμα να ανυψώνει το όχημα προς τα επάνω.
Τα οχήματα τα οποία κινούνται με θετική προώθηση (χρησιμοποιώντας κινητήρες θετικής προώθησης τύπου Α ή Β), έχουν το πλεονέκτημα σε περιπτώσεις π.χ. προσγείωσης στην άμμο της ερήμου ή προσθαλάσσωσης στην επιφάνεια της θάλασσας να μην ανασηκώνουν νέφος σκόνης, άμμου ή κύματα, όπως συμβαίνει με τα συμβατικά οχήματα (π.χ. ελικόπτερα).
Όπως παρατηρούμε το Δισκοπλάνο Ι και το Δισκοπλάνο ΙΙ, είναι αεροσκάφη, καθέτου προσγειώσεως και απογειώσεως.

©  Copyright 2001 Tsolkas Christos.  Web design by Wirenet Communications