Home
Wirenet Communications

XT – 7

Κινητήρες θετικής προώθησης, τύπου Β

ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Σχήμα 1:

1.

Κινητήρας jet

2.

Αγωγός εισόδου ατμοσφαιρικού αέρα

3.

Αγωγοί εξόδου καυσαερίων

4.

Ημιφραγμένο στόμιο με επιφάνεια του αγωγού (3). Οι αγωγοί (3) είναι αντιδιαμετρικοί σε κύκλο ακτίνας R.

5.

Χώρος υποπίεσης

6.

Ράβδοι στήριξης της επιφάνειας (4)

FA.

Ανυψωτική δύναμη του κινητήρα

Β.

Βάρος του κινητήρα

Α.

Ακροφύσιο (μιας βαθμίδας)

Σχήμα 2: Ακροφύσια (πολλών βαθμίδων) ομοιόμορφα τοποθετημένα επί θόλου (επιφάνεια)

1.

Είσοδος ατμοσφαιρικού αέρα

2.

Αεραγωγός

3.

Κινητήρας jet

4.

Συμπιεστής

5.

Στρόβιλος

6.

Θόλος

7.

Ανυψωτική δύναμη

8.

Αγωγοί καυσαερίων του κινητήρα jet (2) προς τα ακροφύσια Αο

9.

Χώρος υποπίεσης άνωθεν του ακροφυσίου Αο

Σχήμα 3: Ακροφύσιο πολλών βαθμίδων

1.

Καυσαέρια του κινητήρα jet

2.

Ράβδοι στήριξης των επιφανειών (3)

3.

Επιφάνειες που φράσουν μερικώς τον σωλήνα του ακροφύσιου Αο

4.

Χώρος υποπίεσης

5.

Έξοδος καυσαερίων

6.

Σωλήνας ακροφυσίου

Αο.

Ακροφύσιο πολλών βαθμίδων

Σημείωση: Στους κινητήρες θετικής προώθησης τύπου Β ή ανυψωτική δύναμη Α, οφείλεται στη διαφορά πίεσης ΔΡ (υπερπίεσης και υποπίεσης) που δημιουργούν τα καυσαέρια άνωθεν και κάτωθεν της επιφάνειας (4) του ημιφραγμένου στομίου, με αποτέλεσμα να ανυψώνεται το αεροσκάφος.
Επίσης, εάν πέριξ του άξονα (7) έχουμε π.χ. 4 ζεύγη αντιδιαμετρικών σωλήνων (3), ήτοι ανά γωνία , τότε ο κινητήρας θετικής προώθησης τύπου Β θα ονομάζεται αστεροειδής 4 ζεύγων.

σχ. XT – 7

Copyright 2008: Christos A. Tsolkas

©  Copyright 2001 Tsolkas Christos.  Web design by Wirenet Communications