Home
Wirenet Communications

XT – 5Α

Τετράχρονος εμβολοφόρος κινητήρας με ευθύγραμμη
παλινδρομική κίνηση του βάκτρου του εμβόλου

ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

1.

Κυκλικός συμπαγής δίσκος κέντρου Κ και ακτίνας R, ο οποίος φέρει στην περίμετρό του κυκλική αύλακα πλάτους d και βάθους h, εντός της οποίας κινείται ελεύθερα το κομβίο (8) του βάκτρου (7).

Ο κυκλικός αυτός δίσκος (1) περιστρέφεται περί τον άξονα (3) στο σημείο Μ και ο άξονας αυτός είναι ενσωματωμένος με τον κυκλικό δίσκο (1) και περιστρέφεται συγχρόνως μαζί με αυτόν.

2.

Κυκλική αύλακα πλάτους d και βάθους h.

3.

¶ξονας ενσωματωμένος με τον κυκλικό συμπαγή δίσκο (1)

4.

Φορά περιστροφής του άξονα (3)

5.

Φορά περιστροφής του κυκλικού δίσκου (1)

6.

Έμβολο

7.

Βάκτρο σταθερού μήκους L το οποίο συνδέεται με το έμβολο (6) και στο άλλο άκρο του φέρει κομβίο (8) το οποίο κινείται ελεύθερα εντός της αύλακας (2).

8.

Κομβίο του βάκτρου (7)

9.

Ευθύγραμμη παλινδρομική κίνηση του βάκτρου (7) επί της σταθεράς ευθείας xx΄

10.

Βάση του κυλίνδρου (15)

11.

Οπή της βάσης (10) διά μέσου της οποίας διέρχεται το βάκτρο (7)

12.

Θάλαμος καύσης του μίγματος.

13.

Βαλβίδα εισαγωγής του μίγματος

14.

Βαλβίδα εξαγωγής των καυσαερίων της καύσης

15.

Κύλινδρος

16.

Αναφλεκτήρας (μπουζί)

ΚΝΣ: Κάτω Νεκρό Σημείο της διαδρομής του εμβόλου (6)
ΑΝΣ: ¶νω Νεκρό Σημείο της διαδρομής του εμβόλου (6)
Σημείωση: Στο σχήμα οι θέσεις του ΚΝΣ και ΑΝΣ είναι ενδεικτικές, σε ότι αφορά την θέση του περιστρεφόμενου κυκλικού δίσκου (1), όπως φαίνεται στο σχήμα.

ΣΧΟΛΙΟ

Ο κινητήρας XT – 5A έχει το πλεονέκτημα να μην έχουμε μεγάλη φθορά στα τοιχώματα του κυλίνδρου (15), (όπως έχουμε στους κλασικούς εμβολοφόρους κινητήρες), διότι το βάκτρο (7) κινείται πάντοτε επί της ευθείας xx΄ και συνεπώς, ολόκληρη η δύναμη που παράγεται από την καύση του μίγματος και ωθεί το έμβολο (6), δαπανάται εξ ολοκλήρου για την περιστροφή του κυκλικού δίσκου (1) γύρω από τον άξονα (3).

σχ. XT – 5A

Copyright 2008: Christos A. Tsolkas

©  Copyright 2001 Tsolkas Christos.  Web design by Wirenet Communications