Home
Wirenet Communications

XT – 4

Τετράχρονος περιστροφικός κινητήρας

ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

1.

Κύλινδρος ακτίνας R

2.

¶ξονας κινητήρα

3.

Μεταλλική πλάκα (έμβολο)

4.

Μεταλλική πλάκα (έμβολο)

 

Σημείωση: Οι μεταλλικές πλάκες (έμβολα) (3) και (4), βρίσκονται σε επαφή μεταξύ τους και κινούνται ελεύθερα (συρταρωτά), εντός του λοβού (5)

5.

Λοβός ενσωματωμένος με τον περιστρεφόμενο άξονα (2) και περιστρέφεται μαζί με αυτόν (σημ. Στο σχήμα ο λοβός παρίσταται με μαύρο χρώμα, εξαιρουμένων των εμβόλων (3) και (4) και του άξονα (2).

6.

Κυλινδρική επιφάνεια (τμήμα) ακτίνας R, το οποίο παίζει ρόλο ελατηρίου φραγής του μίγματος.

7.

Ομοίως, όπως το (6)

8.

¶ρθρωση

9.

¶ρθρωση

10.

Αναφλεκτήρας (μπουζί)

11.

Συμπιεσμένο μίγμα

12.

Βαλβίδα εισαγωγής μίγματος

13.

Βαλβίδα εξαγωγής καυσαερίων

σχ. XT – 4

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Στον περιστροφικό κινητήρα σχ. XT – 4 ο λοβός (5) μπορεί να αποτελείται σχ. ΧΤ – 4(a) με ένα εσωτερικό γρανάζι με εσωτερική οδόντωση και ο άξονας (2) να είναι και αυτός γρανάζι με εξωτερική οδόντωση. Ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα σχ. XT – 4(a), είναι ακριβώς ο ίδιος με αυτόν του κινητήρα σχ. XT – 4.

Σχήμα ΧΤ-4(a)

1.

Κύλινδρος ακτίνας R

2.

¶ξονας του κινητήρα (γρανάζι με εξωτερική οδόντωση)

3.

Λοβός

4.

Εσωτερικό γρανάζι του λοβού (3), με εσωτερική οδόντωση

5.

Μεταλλική πλάκα (έμβολο)

6.

Ελατήριο φραγής μίγματος

7.

¶ρθρωση

8.

Μεταλλική πλάκα (έμβολο)

9.

Ελατήριο φραγής μίγματος

10.

¶ρθρωση

11.

Μπουζί

12.

Συμπιεσμένο μίγμα

13.

Βαλβίδα εισαγωγής μίγματος

14.

Βαλβίδα εξαγωγής καυσαερίων

σχ. XT – 4(a)

ΣΧΟΛΙΟ

Στους περιστροφικούς κινητήρες τα ελατήρια των μεταλλικών πλακών (εμβόλων) θα πρέπει να είναι κατασκευασμένα από ένα κράμα μετάλλων το οποίο να έχει μεγάλο ειδικό βάρος (σχετικά με τις μεταλλικές πλάκες (έμβολα). Αυτό γίνεται για να επιτύχουμε μεγάλη στεγανότητα (λόγω της φυγοκέντρου δύναμης περιστροφής του λοβού) η οποία θα ωθεί τα ελατήρια με μεγάλη δύναμη στα τοιχώματα του κυλίνδρου, επιτυγχάνοντας με τον τρόπο αυτό μεγαλύτερη στεγανότητα, η οποία όπως γνωρίζουμε δεν υπάρχει στους περιστροφικούς κινητήρες Wankel.

Copyright 2008: Christos A. Tsolkas

©  Copyright 2001 Tsolkas Christos.  Web design by Wirenet Communications