Home
Wirenet Communications

XT – 3Α

Διαφορικό ΙV

ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

1.

Κιβώτιο διαφορικού

2.

Κορώνα

2α.

Πηνίο

3.

Ημιαξόνιο αριστερό

4.

Ημιαξόνιο δεξιό

5.

Κυλινδρικό γρανάζι μήκους AD και διαμέτρου Do.

6.

Κυλινδρικό γρανάζι μήκους A΄D΄ και διαμέτρου Do.

7.

Αριστερή οδόντωση του γραναζιού (5)

8.

Δεξιά οδόντωση του γραναζιού (5)

9.

Αριστερή οδόντωση του γραναζιού (6)

10.

Δεξιά οδόντωση του γραναζιού (6)

11.

¶ξονας ενσωματωμένος με το γρανάζι (5)

12.

¶ξονας ενσωματωμένος με το γρανάζι (6)

EFGH.

Λεία (χωρίς οδόντωση), κυλινδρική επιφάνεια του γραναζιού (5).

E΄F΄G΄H΄.

Λεία (χωρίς οδόντωση), κυλινδρική επιφάνεια του γραναζιού (6).

Σημείωση:

Τα κυλινδρικά γρανάζια είναι εμπλεκόμενα μεταξύ τους με τις οδοντώσεις 7 – 9 και 8 – 10.

13.

¶ξονας

14.

¶ξονας

15,16,17,18.

Σταυροειδείς αρθρώσεις

19.

Οπή διαμέτρου Do της πλάκας (21) εντός της οποίας περιστρέφεται στο λείο μέρος του το γρανάζι (5).

20.

Οπή διαμέτρου Do της πλάκας (21) εντός της οποίας περιστρέφεται στο λείο μέρος του το γρανάζι (6).

21.

Μεταλλική πλάκα η οποία φέρει (εφαπτομενικώς) δύο οπές (φωλεές), (19) και (20) εντός των οποίων περιστρέφονται στο λείο μέρος τους τα κυλινδρικά γρανάζια (5) και (6).

σχ. XT – 3Α

Copyright 2008: Christos A. Tsolkas

ΣΧΟΛΙΟ

Τα διαφορικά Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, IV, έχουν το πλεονέκτημα (σε σχέση με τα κλασικά διαφορικά) να μεταδίδουν ροπή και στους δύο τροχούς με αποτέλεσμα το όχημα να είναι πιο ευσταθές στις στροφές των οδών και ειδικά, όταν το όχημα κινείται με μεγάλη ταχύτητα.
Επίσης, το πλεονέκτημα των διαφορικών Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, IV, είναι ότι όταν το όχημα κολλήσει (βουλιάξει) με τον έναν ή και τους δύο τροχούς του, τότε τα διαφορικά αυτά λειτουργούν αυτομάτως ως «μπλοκέ διαφορικά» και το όχημα με μεγάλη ευκολία ξεκολλά (ξεβουλιάζει) από την κατάσταση αυτή που είναι κολλημένο.
Όπως είναι φανερό, τα διαφορικά Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, IV, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλους τους τύπους των οχημάτων επιβατηγά, μεταφορικά, χωματουργικά, τρακτέρ, στρατιωτικά οχήματα και σε πάρα πολλές άλλες εφαρμογές.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Στα διαφορικά Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, IV πολλές φορές (για λόγους απλότητας), μπορούμε τις σταυροειδείς αρθρώσεις να τις αντικαταστήσουμε με κωνικά γρανάζια ενσωματωμένα στους αντίστοιχους άξονες και οι άξονες αυτοί να περιστρέφονται εντός της οπής μιας βάσης η οποία (βάση) να είναι σταθερά ενωμένη με το κιβώτιο του διαφορικού.

©  Copyright 2001 Tsolkas Christos.  Web design by Wirenet Communications